ДЕНДРОПАРКИ І ПАРКИ САДОВО-ПАРКОВОГО МИСТЕЦТВА ЯК НОВІ ТЕРИТОРІЇ БОТАНІЧНИХ ПРАКТИК У ПІВНІЧНОМУ ПРИАЗОВ'Ї В.П. Коломійчук

Розглядається сучасний стан і перспективи розвитку біологічної освіти, впровадження та використання інноваційних педагогічних технологій у навчальному та виховному процесах у загальношкільних, позашкільних та вищих навчальних закладах.
Ответить
root
Администратор
Сообщения: 176
Зарегистрирован: 19 апр 2011, 10:45
Контактная информация:

ДЕНДРОПАРКИ І ПАРКИ САДОВО-ПАРКОВОГО МИСТЕЦТВА ЯК НОВІ ТЕРИТОРІЇ БОТАНІЧНИХ ПРАКТИК У ПІВНІЧНОМУ ПРИАЗОВ'Ї В.П. Коломійчук

Сообщение root » 23 окт 2007, 10:48

ДЕНДРОПАРКИ І ПАРКИ САДОВО-ПАРКОВОГО МИСТЕЦТВА ЯК НОВІ ТЕРИТОРІЇ БОТАНІЧНИХ ПРАКТИК У ПІВНІЧНОМУ ПРИАЗОВ'Ї
В.П. Коломійчук
У формуванні екологічної грамотності, виховання й культури значна уваґ приділяється практичний роботі. Однією з важливих частин загальної систем] професійної і педагогічної підготовки майбутніх спеціалістів освіти, екологіі садово-паркового господарства є навчальна практика. Вона поглиблює і поши рює уявлення про рослинний світ регіону, сезонні і екологічні явища у природі За навчальним планом на проведення польової практики з ботаніки, дендрологіі тощо передбачено 16 робочих днів, з яких 3 дні використовуються для ознайом­лення з метою і завданням практики, отриманням студентами індивідуальних самостійних завдань, проведення екскурсій восени, 3 дні для ранньовесняних спостережень за розвитком рослин і тиждень для літніх спостережень, детально­го опрацювання отриманого матеріалу, підготовки індивідуальних завдань, офо­рмлення звіту і його захисту, складання заліку. Проведення цих практик у на­шому Вузі раніше традиційно відбувалось на території АБК, узбережжі р. Моло­чної, Лісопарку, парку ім. М. Горького, навчально-польовій базі у с Богатир.
Разом з тим територія Північного Приазов'я має цілу низку об'єктів, які є потенційно придатними для проведення польових практик з ботаніки, екології рослин, дендрології, будівництва і реконструкції об'єктів садово-паркового гос-j подарства. Мова іде про дендропарки і парки садово-паркового мистецтва узбе­режжя Азовського моря. З розселенням людини, а пізніше - з розвитком рек­реаційної зони у Північному Приазов'ї постала проблема необхідності ство­рення і подальшої реконструкції паркових ансамблів. Перші посадки деревно-чагарникових порід були проведені ще у другій половині XIX ст. у м. Бердянську і Маріуполі. Забруднення довкілля, розвиток рекреації у регіоні в середині XX ст. спонукав до створення нових захисно-декоративних насаджень. Саме нові дерев­но-чагарникові ансамблі м. Маріуполя, Бердянська, Приморська, Генічеська, смт. Кирилівки, а також насадження баз відпочинку і пансіонатів номінально створені як парки у середині минулого сторіччя і є тими об'єктами, на яких студенти при­родничих спеціальностей можуть проходити практику з профільних дисциплін. Протягом двох останніх років викладачами кафедр ботаніки та фізичної геогра­фії МДПУ підготовлені наукові обґрунтування створення трьох таких об'єктів (2 дендропарки та 1 парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва) та разом з клопо­танням передані до Запорізького і Херсонського обласних управлінь Міністерст­ва охорони навколишнього природного середовища. Слід зазначити, що один з них (мова йде про дендропарк б/в "Золотий беріг") вже отримав статус дендро­парку місцевого значення, його різноманіття нараховує близько 50 видів екзоти­чних дерев і чагарників. Поєднання субтропічних видів та рослин помірного по­ясу дозволило створити тут досить вивірену функціональну систему насаджень, яка відповідає природним умовам і рекреаційному навантаженню. Досліджена територія має значне дендрологічне значення і відповідає класифікації територій та об'єктів природно-заповідного фонду в якості дендрологічного парку місце вого значення. Документи на інші два об'єкти знаходяться на розгляді у обласному управлінні Міністерства охорони довкілля. Господарники, за якими закріплені ці об'єкти ПЗФ України зацікавлені у подальшій реконструкції створених насаджень., тобто їх розвитку. Вони згодні приймати студентів нашого ВНЗ для Проведения польових практик, закладання багаторічних дослідів з подальшим написанням дипломних проектів. Теоретичні знання під час таких практик конкритизуються, збагатяться новим змістом, нададуть відповідні вміння і навички, необхідні для самостійного розв'язання методичних і прикладних завдань з біології, екології, дендрології, садово-паркового мистецтва.Матеріали

Всеукраїнської науково-методичної конференції "Розвиток біологічної освіти в Україні"-Мелітополь, (26-27 вересня), 2006.С 14-15.

Ответить

Вернуться в «Розвиток біологічної освіти в Україні»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 1 гость