Ковальчук М. Б. Змістовні узагальнення

Ответить
root
Администратор
Сообщения: 176
Зарегистрирован: 19 апр 2011, 10:45

Ковальчук М. Б. Змістовні узагальнення

Сообщение root » 06 апр 2007, 08:34

КОВАЛЬЧУК М. В.



ЗМІСТОВНІ УЗАГАЛЬНЕННЯ



В залежності від виду узагальнення мислення називають емпіричним і теоретичним. Характерна особливість емпіричного мислення полягає в тому, що воно відображає тільки зовнішні зв’язки явищ. Цим мисленням ми користуємось в повсякденному житті. Теоретичне мислення відображає внутрішні зв’язки об’єктів і закони їх розвитку.

На сьогоднішній день шкільні методики навчання базуються, переважно, на закономірностях емпіричних узагальнень, теоретичне мислення, як правило, формується стихійно і не у всіх школярів. Змістовні (теоретичні) узагальнення ефективні для розвитку творчого мислення школярів. Вони є основою дедуктивного шляху пізнання, який є економніший, і продуктивніший, ніж індуктивний, оскільки веде до розуміння суті процесів, їх закономірностей, головних ідей, сприяє залученню школярів до методів наукового пізнання світу.

Читати повністю >>

Ответить

Вернуться в «Методичні питання викладання математики в вищій та середній школі»