Конференции

форум конференций МГПУ
Текущее время: 21 окт 2017, 01:19

Часовой пояс: UTC + 2 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ 1 сообщение ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМ АВТОМАТИЗОВАНОГО ПРОЕКТУВАННЯ В ОСВІТІ Валерій Корнишев
СообщениеДобавлено: 26 апр 2011, 08:17 
Не в сети
Администратор

Зарегистрирован: 19 апр 2011, 10:45
Сообщения: 176
Побудова креслень та 3D-моделей на сьогоднішній день неможливе без застосування спеціальних програм. Комп’ютер дозволяє максимально прискорити і автоматизувати створення графічних проектів. Тому інженери, студенти, і навіть школярі широко використовують сучасні системи автоматизованого проектування (САПР). Засоби САПР надають користувачу «віртуальні» електронні інструменти побудови та моделювання, властивості яких значно перевершують можливості традиційних інструментів креслення. Найбільш затребуваним програмним пакетом є AutoCAD. Також виконати креслення можна в Компас, DesignCAD, DrawBase та ін. Ці приклади САПР мають спільні риси:
• дозволяють виконати креслення будь-якої складності, у значній мірі спрощують побудову тих чи інших елементів;
• дозволяють зробити будь-які виправлення в робочому кресленні, змінити масштаби, розгорнути, розтягнути, пересунути або перенести об’єкт, а також реалізувати багато інших можливостей;
• підтримують колективну роботу в мережі;
• дають можливість керувати файлами: експортувати в інші формати, дублювати, роздруковувати і т.п.
Для навчальних закладів передбачені університетські ліцензії, які є компонентом освітньої діяльності софтверних фірм. Система освіти одержала наукомісткий програмний продукт і методичне забезпечення, які необхідні для підготовки молоді до роботи в сучасному світі. Застосування систем САПР стає актуальним як у зв'язку з необхідністю посилення фундаментальної підготовки студентів, так і у зв'язку з необхідністю підготовки робочих кадрів у системі професійної освіти. Одним з доводів на користь застосування таких систем в освіті є спад інтересу молоді до інженерних професій, однак більшою проблемою є дефіцит викладацьких кадрів.
Такі програмні засоби реально можуть стати інтегруючим інформаційним компонентом в системі освіти. Необхідно також відзначити вирівнювання тезаурусу систем проектування. На заняттях з інформаційно-комунікаційних технологій системи автоматизованого проектування повинні розглядатися як засіб моделювання об'єктів реального світу. При цьому засобами САПР створюється математична модель, що може бути передана в різні модулі САПР. На уроках геометрії програми САПР повинні розглядатися як приклад векторного графічного редактора, що дозволяє провести обчислювальний експеримент. Учні з необхідністю освоюють такі поняття, як Декартова система координат на площині та у просторі, побудова проекцій, операції побудови найпростіших геометричних тіл, булеві операції та ін. Ентузіазм, викликаний появою нової технології, не повинен привести до заміни традиційних способів навчання, зокрема, при виконанні побудов і креслень. Проблема полягає у пошуку методики обґрунтованого вбудовування інформаційних технологій у процес навчання. На заняттях з креслення САПР найбільше природно використовувати для формування просторових уявлень учнів. Зацікавленість виявляється, зокрема, у виконанні завдань на читання креслення з виконанням відповідної комп'ютерної моделі. У навчальний процес легко включаються ілюстративні приклади, презентації та відеокліпи.
ЛІТЕРАТУРА:
1. Ишмяков А. Заглянуть за горизонт. Образование и повышение квалификации // CAD master. Журнал для профессионалов в области САПР. – 2007. – С.4-7.
2. Капустин Н.М., Кузнецов П.М., Схиртладзе А.Г. Автоматизация производственных процессов в машиностроении: Учеб. для втузов / Под ред. Н.М. Капустина. – М.: Высш. шк., 2004. – 415 с.
3. Колесников В.К. О компьютерной подготовке учителей труда // Школа и производство, 1994, №1. – С. 11-12.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ 1 сообщение ]