Конференции

форум конференций МГПУ
Текущее время: 21 окт 2014, 02:30

Часовой пояс: UTC + 2 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ 1 сообщение ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Робота з обдарованими учнями як складова професійної компетентності майбутнього вчителя. Старук А.О.
СообщениеДобавлено: 27 янв 2010, 20:57 
Не в сети
Администратор

Зарегистрирован: 19 апр 2011, 10:45
Сообщения: 176
У центрі уваги психологів та педагогів вже досить тривалий час знаходиться проблема обдарованості. Перші кроки у розв'язанні цього питання було зроблено ще у другій половині ХІХ століття. Сьогодні ж проблема виховання обдарованої особистості стала невід'ємною частиною нашого життя, нагальною потребою сучасного етапу розвитку людства, від вирішення якої певною мірою залежить і подальший розвиток нашої цивілізації. Саме тому, розвиток творчих здібностей людини набуває особливої актуальності, потребує якісно нового підходу до освіти на основі інтеграції зусиль учених, педагогів, громадськості всіх країн. Великого значення набуває науково-педагогічне вирішення цієї проблеми, зокрема виявлення і розвиток здібностей і таланту кожної дитини, дослідження теоретичних основ ефективної державної системи підтримки талановитої молоді, а також удосконалення процесу підготовки вчителя до реалізації поставлених завдань.
Українська школа нового зразку повинна забезпечувати всебічний розвиток індивідуальності людини, як особистості, та найвищої цінності суспільства на основі виявлення її задатків, здібностей, обдарувань і талантів[2,13-17].
Суспільні тенденції гуманізації змісту, методів і форм педагогічного процесу, орієнтація на виявлення індивідуальності кожного учня ставлять високі вимоги до особистості педагога, розвитку його творчого потенціалу. На сьогодні актуальності набувають такі зміни в організації професійної підготовки майбутнього вчителя як:
- розвиток організаційної структури педагогічної освіти за рахунок запровадження ступеневої системи освіти, що дасть змогу забезпечити варіативність навчання (вибір різних освітніх та професійних програм, спеціалізацій) і цим самим сприяти більш повній реалізації творчого потенціалу особистості, зробить навчання більш гнучким, спроможним реагувати на зміни соціальних процесів;
- диференціація змісту загальнопедагогічної підготовки вчителя для різних груп студентів протягом всього терміну навчання, що знаходить своє відображення у багатоваріантних навчальних планах та програмах ВНЗ, кожний з яких самостійно визначає зміст професійної підготовки вчителів;
- індивідуалізація навчання, здійснення якої, на думку експертів, полягає у реалізації концепції підготовки педагогів різних спеціальностей, спеціалізацій та профілів; навчанні студентів за індивідуальними програмами і планами; у розробці широкого кола освітньо-професійних програм;
- технологізація процесу навчання;
- запровадження нових методів, форм, засобів та технологій навчання студентів, адже організаційно-методична гнучкість забезпечить студентам свободу вибору рівня освіти, спеціалізації та профілю залежно від спрямованості особистості студента, його здібностей та можливостей (обдарувань)[1,16].
. На мою думку, розвиток обдарованості майбутнього вчителя набуватиме особливої ефективності при побудові змісту, форм та методів його професійної підготовки на таких теоретичних і методичних засадах, що забезпечують створення певних умов для виявлення і реалізації відповідних здібностей і обдарувань. Цьому процесу сприятимуть пошуки щодо побудови цілісної багатофакторної моделі педагогічно обдарованого майбутнього вчителя; створення у навчальному закладі цілісної саморегульованої системи виявлення і підтримки обдарованої студентської молоді; стимулювання творчої роботи студентів та викладачів; розробка та впровадження педагогічних технологій щодо розвитку та реалізації здібностей майбутніх учителів, заснованих на активізації, індивідуалізації[3,12-18].
Система підготовки обдарованого майбутнього педагога повинна охоплювати заклади освіти різних рівнів акредитації. Ефективність професійної підготовки обдарованих майбутніх учителів під час навчання їх у педагогічному закладі освіти суттєво залежить і від організаційних форм навчальної роботи. Окреме місце серед форм організації навчання обдарованих майбутніх учителів відіграє Всеукраїнська студентська олімпіада з педагогіки. Саме олімпіади розглядаються на сучасному етапі однією з найефективніших і перспективних форм роботи з обдарованою молоддю.
Отже, одним із провідних завдань підготовки майбутніх учителів у сучасних суспільних умовах є формування їх професійної компетентності, важливою складовою якої визнається уміння вчителя здійснювати навчальну та виховну роботу з обдарованими дітьми. Реалізуючи свій потенціал у процесі навчання, майбутні вчителі навчаються виявляти і розвивати обдарованість учнів. Основними ж умовами ефективності роботи з обдарованими студентами вважаю високий рівень професійної компетентності викладачів, у тому числі, рівень їх інтелектуальної підготовки; рівень розвитку їх особистісних якостей; відповідну систему стимулювання студентів та викладачів; створення умов для появи і розвитку в них інтересу до роботи з обдарованими учнями; розробку педагогічного інструментарію для підготовки студентів до роботи з обдарованими учнями.

Література:
1. Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті. – К.: Шкільний світ, 2001. – 23 с.
2. Державна програма „Вчитель" // Освіта України. – 2002. – № 27 (323). – Квітень. – С. 13–17.
3.Зубик С.П. Психолого-педагогічні передумови розвитку творчого потенціалу учнів [гімназії] / Зубик С.П. // Обдарована дитина. – 2009. – № 4. – С. 12–18.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ 1 сообщение ] 

Часовой пояс: UTC + 2 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB